Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Nepřátelské a agresivní chování pacientů vůči sestrám v klinické praxi
ŠMEJKALOVÁ, Alžběta
Současný stav: Agresivní a nepřátelské chování pacientů vůči sestrám v klinické praxi je alarmujícím a častým jevem, který ohrožuje bezpečnost a pohodu zdravotnického personálu. Cíle: Prvním cílem této diplomové práce bylo vyhodnotit počet nežádoucích událostí ve skupině "Chování osob" hlášených do "Národního portálu pro Systém hlášení nežádoucích událostí (SHNU)" ve sledovaném období 2018-2021. Druhý cíl spočíval ve vyhodnocení výskytu agresivního chování pacientů vůči sestrám v klinické praxi. Třetím cílem bylo popsat spektrum preventivních ošetřovatelských postupů minimalizujících riziko agresivního chování pacientů vůči sestrám. Metodika: První výzkumnou metodu představovala sekundární analýza statistických dat z Národního portálu pro Systém hlášení nežádoucích událostí (ÚZIS ČR 2022). Druhou výzkumnou metodou byla kvantitativní část výzkumné studie, realizovaná technikou dotazování sester z interních a chirurgických oborů (standardní i intenzivní péče), prostřednictvím standardizovaného dotazníku. "Agrese pacientů vůči sestrám při výkonu povolání (Lepiešová et al. 2015)". Třetí výzkumnou metodou se stal kvalitativní výzkum realizovaný technikou hloubkových rozhovorů s manažery ošetřovatelské péče. Výsledky: Z výsledků bylo patrné, že nejčastěji hlášenou událostí do Národního portálu SHNU jsou dekubity. Výsledky kvantitativního šetření ukazují, že agrese pacientů nesouvisí s oborem péče (p = 0,587). Dále ukazují, že čím delší klinickou praxi sestra má, tím častěji se setkává s agresí pacientů (p < 0,001). Výsledky kvalitativního šetření popisují nejčastější preventivní postupy minimalizující riziko agresivního chování pacientů vůči sestrám, mezi které patří: školení a vzdělávání personálu, řádné hlášení nežádoucích událostí, řešení nedostatku personálu, použití omezovacích prostředků, farmakologických prostředků a vhodná komunikace s pacienty a jejich rodinou. Vedení nemocnice se připravuje na riziko agrese ze stran pacientů pomocí školení personálu. Závěr: Praktickým výstupem této diplomové práce je soubor doporučení pro nelékařský zdravotnický personál.
Projevy šikany a agrese v mateřské škole
STIBŮRKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany v mateřských školách a informovaností rodičů v této oblasti. Cílem je zjistit úroveň informovanosti rodičů o šikaně, jejich názory a zkušenosti. Teoretická východiska shrnují klíčové aspekty týkající se šikany a agresivního chování dětí v mateřské škole. Zabývají se psychologickou charakteristikou předškolního dítěte, emočním a morálním vývojem, prosociálními dovednostmi a faktory ovlivňujícími agresivní chování. Dále se zaměřuji na definici a rozdíly mezi pojmy agresivita a agrese, projevy agrese a šikany v prostředí mateřské školy a způsoby rozpoznání, reakce a prevence šikany. V rámci výzkumné části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou dotazníku a rozhovoru.
Problémové chování pacienta v přednemocniční péči
DUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problémovým chováním pacienta v přednemocniční péči, dotazováni byli zdravotničtí záchranáři Jihočeského kraje. Teoretická část popisuje různé příčiny a projevy problémové komunikace, podrobněji se věnuje alkoholu a návykovým látkám, které jsou nejčastější příčinou agresivního chování, a také uvádí legislativní oporu týkající se práce zdravotnického záchranáře. Praktická část zjišťuje, kolik zdravotnických záchranářů se setkalo s problémovým chováním pacienta v přednemocniční péči, respektive s agresivním chováním, zda se na takové chování cítí připraveni, jestli by o další vzdělání v tomto směru měli zájem a zda cítí dostatečnou oporu v legislativě.
Agresivní chování dítěte a jeho řešení v rámci MŠ
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou agresivních projevů dětí a tím, jak s těmito projevy pracují učitelé v mateřské škole. V teoretické části popisuji základní termíny související s agresí, zabývám se teoriemi agrese, aspekty agresivního chování. Popisuji dělení agrese, vývoj dítěte a vývoj jeho agrese, způsoby řešení agresivního chování a komunikaci s rodinou. V praktické části předkládám výsledky svého pozorování, které jsem prováděla v mateřské škole. Pozorovala jsem, jakými způsoby se děti v mateřské agresivně projevují a jakými způsoby učitelky s agresivitou dětí pracují. Přináším také svůj pohled a své způsoby řešení agresivních projevů dětí v praxi. Na závěr nabízím diskuzi, ve které se zabývám propojením teorie a praxe, rozebírám názory autorů a přidávám svůj názor na danou problematiku. Cílem mé práce je zmapování problematiky v praxi a poskytnutí inspirace pro řešení agresivních projevů dítěte.
Vliv obohaceného prostředí na chování prasat v intenzivním a extenzivním způsobu chovu
ULMONOVÁ, Karolína
Diplomová práce navazovala na Bakalářskou práci Ulmonová (2018). Práce byla zaměřena na eliminaci agresivního chování v extenzivním a intenzivním chovu prasat. V obou podnicích byla hračka umístěna v předvýkrmu a ve výkrmu prasat. Bylo předpokládáno, že snížením agresivního chování se sníží poranění prasat (okousané ocásky, uši, pupek). K eliminaci agresivního chování byla využita hračka (dřevěné špalky, řetězy), která byla do kotců vždy spuštěna v určitou dobu a v určitou dobu zase vytažena. V obou podnicích byly vytvořeny 2 skupiny (kontrolní/pokusná). V intenzivním chovu po 15 kusech, později po 13 kusech. V extenzivním chovu po 10 kusech. Během předvýkrmu byl vytvořen 1 etogram a během výkrmu byly vytvořeny další 3 etogramy. V etogramech byly hodnoceny základní kategorie chování (příjem krmiva, odpočinek, pohyb, stání) a frekvenční kategorie chování (hra/agresivní chování). Více času příjmem krmiva strávily skupiny v extenzivním chovu oproti skupinám v intenzivním chovu. Odpočinkem více času trávila zvířata z kontrolních skupin. Pohybem více času trávily pokusné skupiny. Pohyb byl spojován s přítomností hračky v kotci. Stání na obou farmách značně kolísalo, při všech pozorování. Četnost agresivního chování byla nejvyšší u kontrolní skupiny v intenzivním chovu a v průběhu se stále zvyšovala. U pokusné skupiny v intenzivním chovu došlo ke snížení agresivního chování, ale ne k úplné eliminaci. Četnost agresivního chování v extenzivním chovu byla zanedbatelná. Nejvyšší četnost hry byla u pokusné skupiny v intenzivním chovu, nejvíce si prasata hrála s hračkou. U pokusné skupiny byla nejvyšší četnost u hry s vybavením (měli k dispozici slámu). Kanibalismus se objevil pouze u kontrolní skupiny v intenzivním chovu, v polovině výkrmu. U této skupiny došlo ke konci výkrmu k nutné porážce z důvodů okusování ocásku u jednoho prasete.
Charakteristiky ptačího zpěvu vypovídající o agresivní motivaci jedince
Škvařilová, Anežka ; Petrusková, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Irena (oponent)
Zpěv hraje u pěvců zásadní roli při komunikaci a zároveň v sobě ukrývá celou řadu informací o vysílateli. Zpěv může například prozradit věk vysílatele, jeho fyzickou zdatnost či individualitu. Zároveň může vypovídat o tom, jak je pěvec ochotný zaútočit. K tomuto účelu používají samci signály eskalace agrese, které uplatňují především při obraně teritoria, kdy se pomocí nich navzájem informují o své motivaci k boji. Existuje několik charakteristik zpěvu pěvců, které jsou některými autory považovány za signály eskalace agrese. Patří mezi ně střídání typů zpěvů, opakování zpěvů oponenta, přezpívávání oponenta, délka trvání zpěvu, rychlost zpěvu a tiché zpěvy. Ukazuje se, že charakter signalizace konfliktu je druhově velmi variabilní. Tato bakalářská práce tyto charakteristiky zpěvu podrobně rozebírá a podle ustanovených kritérií hodnotí, zda se dají považovat za signály eskalace konfliktu u různých druhů pěvců. Klíčová slova: signály eskalace konfliktu, agresivní chování, teritoriální interakce, playback, charakteristiky zpěvu, útok
Vliv počítačových her na agresivní chování žáků staršího školního věku
Zavadilová, Petra ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma, které je v současné době poměrně hojně diskutované na celosvětové úrovni. Jedná se o téma vlivu počítačových her s prvky agrese a násilí na agresivní chování u dětí a dospívajících. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část diplomové práce je tvořena pěti kapitolami, ve kterých jsou soustředěny teoretické poznatky vstahující se k tomuto tématu. V empirické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo pět žáků 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, zda žáci staršího školního věku subjektivně vnímají, že hraní počítačových her s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování. Dílčím cílem bylo zjištění postojů žáků staršího školního věku k násilným a agresivním scénám v počítačových hrách a zmapování zásahu počítačových her do každodenního života žáků z hlediska preferencí počítačových her a času, který jim během dne věnují. Kvalitativní výzkumné šetření odhalilo, že čtyři z pěti informantů skutečně subjektivně pociťují, že počítačové hry s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování v běžných každodenních situacích. Jako nejpreferovanější počítačové hry byly uváděny hry, které jsou označeny jako PEGI 18, což jsou hry...
Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Šteglová, Dominika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problémovým chováním, jeho projevy a příčinami vzniku u dětí s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na uvedení do problematiky poruch autistického spektra. Je zde zmiňována historie a etiologie poruchy, dále se pak zabývá diagnostickou triádou postižení. V neposlední řadě se snažím také o stručnou charakteristiku jednotlivých poruch autistického spektra se zaměřením na dětský autismus. V druhé části je pak rozpracováno problémové chování. Šlo mi především o uvedení čtenáře do problematiky problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra, ale věnovala jsem se také agresivnímu chování obecně, jeho etiologii a typům na základě psychologických teorií. V empirické části se práce věnuje analýze projevů problémového chování, důvodům jeho vzniku a četnosti výskytu tohoto chování u dvou chlapců s dětským autismem. Cílem práce je všechny tyto zmíněné jevy popsat na základě případových studií, pro jejichž vypracování jsem použila především metody pozorování dvou chlapců, rozhovorů s jejich rodiči a analýzy dokumentů, které my byly poskytnuty školou a rodinou. Klíčová slova Poruchy autistického spektra, dětský autismus, autistická triáda, problémové chování, agrese, sebepoškozování,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.